
Veelgestelde vragen
Bij Roze Strik begrijpen we dat u vragen kunt hebben over het bestellen van onze zijdebloemen, kunstplanten en abonnementen. Daarom hebben we de meest voorkomende vragen voor u op een rij gezet, zodat u altijd op de hoogte bent van ons bestelproces, de mogelijkheden en de service die wij bieden.
Bestellen en afhalen
Hoe kan ik een bestelling plaatsen?
U kunt eenvoudig producten uit ons assortiment toevoegen aan uw winkelwagen. Zodra u tevreden bent met de inhoud van uw winkelwagen, kunt u uw gegevens invullen en de bestelling afronden door een verzend- en betaalmethode te kiezen en een betaalmethode te voltooien. Vervolgens ontvangt u een bevestigingsmail met de factuur. Na verzending krijgt u ook een Track & Trace-code wanneer uw bestelling wordt verzonden met een derde partij, zodat u de status van uw bestelling kunt volgen. Wanneer wijzelf uw bestelling afleveren houden wij u op de hoogte via mail en/of sms.
Kan ik een bestelling naar iemand anders laten sturen?
Ja, het is mogelijk om een bestelling op een ander adres te laten bezorgen. Tijdens het bestelproces kunt u kiezen voor "verzenden naar een ander adres" en daar de gegevens van het gewenste afleveradres invullen.
Kan ik mijn bestelling wijzigen of annuleren?
Indien u uw bestelling wilt wijzigen of annuleren, raden wij u aan zo spoedig mogelijk contact met ons op te nemen. Wanneer dit uitkomt is bellen het handigste in dit geval. U kunt ons van ma t/m za bereiken tussen 10 en 16 uur via 010-2613014. Wanneer uw bestelling nog niet verwerkt is, kunnen wij deze voor u aanpassen of annuleren.
Kan ik mijn bestelling afhalen?
Ja, u kunt uw bestelling ook afhalen bij een van de vestigingen van De Meubelloods in Rotterdam Overschie of Schiebroek of bij ons magazijn in Overschie. Zodoende kunnen wij eigenlijk altijd een passend afhaalmoment met u afspreken, ergens van maandag tot en met zondag tussen half tien 's ochtends en 21 uur 's avonds. Kies tijdens het afrekenen voor de optie 'afhalen' en wij nemen contact met u op om uw bestelling op de juiste locatie klaar te leggen.
Wat is het minimum bestelbedrag?
Wij hanteren geen minimum bestelbedrag.
Bezorgen en verzendopties
Wat zijn de verzendopties?
- Bezorging aan huis: Wij werken samen met alle gekende aanbieders zoals PostNL, DPD, DHL, GLS en ook Mondial Relay en eigen lokale bezorging in en in de omgeving van Rotterdam. Levering vindt plaats van dinsdag t/m zaterdag tussen 8:30 en 21:00 uur. Voor bestellingen onder € 125,- bedragen de verzendkosten in Nederland (uitgezonderd categorie meubelen en voor bezorging uitgezonderd de Waddeneilanden) tussen de € 4,95 en € 12,95. Boven dit bedrag worden er geen verzendkosten berekend.
- Afhalen bij een van de locaties in Rotterdam. U kunt kiezen voor afhalen bij een van onze partnerlocaties in Rotterdam. Selecteer deze optie tijdens het bestelproces. U kunt terecht in de wijk Rotterdam Overschie (gratis parkeren en dicht bij uitvalswegen A13 en A20) of u kunt afhalen bij de winkel in Rotterdam Schiebroek.
Wat is de levertijd?
Reguliere bestellingen worden binnen 2 werkdagen verzonden of klaargelegd op een afhaallocatie. Na verzending ontvangt u per e-mail automatisch een Track & Trace-code om de levering te volgen wanneer wij verzenden met een externe verzender. Meubelen hebben doorgaans een levertijd van enkele weken. Wij houden u op de hoogte en u wordt direct geinformeerd over het aflevermoment zodra dit bekend is. Voor maatwerkproducten, zoals samengestelde boeketten, hanteren wij een levertijd tot 5 werkdagen, afhankelijk van de complexiteit en drukte.
Betalen
Welke betaalmethoden worden ondersteund?
- iDeal: Snel en veilig betalen via uw eigen bank zonder extra kosten.
- PayPal: Betaal met uw PayPal-account; geen extra kosten worden in rekening gebracht.
- Creditcard: Wij accepteren Visa, MasterCard, en American Express. Er worden geen extra kosten berekend.
- Factuur: Voor zakelijke bestellingen boven € 500,- bieden wij achteraf betalen op factuurbasis met een betaaltermijn van 14 dagen. Neem voor deze optie contact met ons op om in te regelen.
- Contant bij afhalen: U kunt contact afrekenen bij afhalen.
Kan ik achteraf betalen op factuurbasis?
Ja, voor zakelijke bestellingen boven de € 500,- is achteraf betalen mogelijk. Een bestelling onder de 500 euro op factuur? Neem hiervoor contact met ons op en wij bespreken met u de mogelijkheden.
Retourneren en garantie
Kan ik mijn bestelling retourneren?
Ja, u kunt uw bestelling binnen 14 dagen na ontvangst retourneren. Informeer ons hierover via telefoon of een e-mail en verpak de producten deugdelijk, bij voorkeur in de originele verpakking. De retourkosten zijn voor eigen rekening. Na ontvangst van de geretourneerde producten storten wij het aankoopbedrag binnen 14 dagen terug. Let op! Bij samengestelde-/ maatwerkproducten worden kosten ingehouden bij de terugbetaling. Zie voor meer specifieke informatie artikelen 6 tot en met 10 uit de algemene voorwaarden of kom met ons in contact, dan bespreken we de specifieke situatie en mogelijkheden.
Hoe zit het met de garantie?
Voor onze producten geldt de wettelijke garantie. Indien een product bij aankomst niet in goede staat verkeert of niet geschikt is voor normaal gebruik, bieden wij een passende oplossing, zoals vervanging of terugbetaling. Neem binnen 48 uur na ontvangst, contact met ons op telefonisch via 010-2613014 tijdens kantooruren of per e-mail op ieder gewenst moment, door het sturen van een bericht met foto en/of filmpje van het product en verpakking zoals ontvangen naar verkoop@rozestrik.nl voor een adequate oplossing.
Abonnementen en verhuur
Welke abonnementen bieden jullie aan?
Roze Strik biedt zakelijke abonnementen aan voor wisselende boeketten en kunstplanten. U kunt kiezen voor abonnementsvormen waarbij wij de bloemen of planten elke 2, 3, 4, 6, of 12 maanden komen wisselen. Dit zorgt voor een altijd frisse en stijlvolle uitstraling zonder onderhoud. Abonnementen voor boeketten kunt u ook online bestellen. Voor plantenabonnementen bieden wij graag een maatwerkabonnement. Neem gerust contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.
Kan ik producten huren voor een evenement?
Ja, onze kunstboeketten en kunstplanten zijn te huur voor eenmalige evenementen zoals beurzen, open dagen, en feestelijke gelegenheden. Wij leveren op locatie en kunnen desgewenst helpen met de plaatsing. Wij kunnen een flora ontwerp voor u maken om de flora aankleding volledig voor u te organiseren. In samenwerking met trendy woonlivingstore De Meubelloods kunnen wij ook de inrichting en overige aankleding voor u organiseren. Neem contact met ons op en we bespreken graag uw wensen en doelstellingen.
Duurzaam en onderhoudsvriendelijk
Waarom kiezen voor zijdebloemen of kunstplanten van Roze Strik?
Onze zijdebloemen en kunstplanten bieden een duurzame oplossing voor uw interieur. U geniet jarenlang van hun schoonheid, zonder dat u hoeft te investeren in waterverbruik of dagelijks onderhoud. Bovendien zijn onze producten allergievriendelijk en veilig voor zowel kinderen als huisdieren. Roze Strik heeft plezier in het bieden van dienstverlening en mooie producten aan onze klanten. Wij zetten graag dat stapje extra en geen enkele vraag of verzoek is ons te gek. Daag ons uit met jouw plannen en ideeen en samen zoeken we de beste oplossing om jouw florawensen te realiseren.
Wat zijn de voordelen van kunstplanten?
- Geen onderhoud: U hoeft zich geen zorgen te maken over water geven of snoeien.
- Duurzaam en kostenbesparend: Een eenmalige investering die jarenlang meegaat.
- Altijd in topconditie: De planten blijven er altijd perfect uitzien, ongeacht de omstandigheden.
Contact opnemen
Hoe kan ik contact opnemen voor vragen?
Heeft u nog vragen? Neem dan gerust contact met ons op via ons contactformulier op de website of stuur een e-mail naar info@rozestrik.nl Heb je een vraag over een al geplaatste en/of afgehandelde bestelling? Neem dan contact op via verkoop@rozestrik.nl
Ons kleine, enthousiaste team staat klaar om u verder te helpen en al uw vragen te beantwoorden.