
Algemene (Verkoop)voorwaarden
Deze verkoopvoorwaarden zijn opgesteld om ervoor te zorgen dat jouw ervaring met Roze Strik soepel en probleemloos verloopt. Wij staan garant voor hoogwaardige service, duidelijke communicatie en stellen jouw tevredenheid als klant centraal.
Algemene (verkoop)voorwaarden Roze Strik
Deze verkoopvoorwaarden zijn opgesteld om ervoor te zorgen dat jouw ervaring met Roze Strik soepel en probleemloos verloopt. Wij staan garant voor hoogwaardige service, duidelijke communicatie en stellen jouw tevredenheid als klant centraal.
Inhoudsopgave:
Artikel 1: Definities
Artikel 2: Identiteit van de ondernemer
Artikel 3: Toepasselijkheid
Artikel 4: Het aanbod
Artikel 5: De overeenkomst
Artikel 6: Herroepingsrecht
Artikel 7: Herroeping B2B
Artikel 8: Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan
Artikel 9: Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping
Artikel 10: Uitsluiting herroepingsrecht
Artikel 11: De prijs
Artikel 12: Nakoming overeenkomst en extra garantie
Artikel 13: Levering en uitvoering
Artikel 14: Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
Artikel 15: Betaling door consumenten
Artikel 16: Betaling voor zakelijke klanten
Artikel 17: Klachtenregeling
Artikel 18: Geschillen
Artikel 19: Aanvullende of afwijkende bepalingen
Artikel 20: Aansprakelijkheid
Artikel 1 - Definities
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
- Aanvullende overeenkomst: een overeenkomst waarbij de consument producten, diensten, of digitale inhoud verwerft die verband houden met een overeenkomst op afstand, geleverd door de ondernemer of door een derde partij op basis van een afspraak tussen die derde en de ondernemer.
- Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht.
- Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt voor doeleinden die verband houden met zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit.
- Dag: kalenderdag.
- Digitale inhoud: gegevens die in digitale vorm geproduceerd en geleverd worden.
- Duurovereenkomst: een overeenkomst die strekt tot regelmatige levering van producten, diensten, of digitale inhoud gedurende een bepaalde periode.
- Herroepingsrecht: de mogelijkheid van de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand.
- Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten, (toegang tot) digitale inhoud en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt.
- Overeenkomst op afstand: een overeenkomst die tussen de ondernemer en de consument wordt gesloten via een georganiseerd systeem voor verkoop op afstand, zonder dat zij tegelijkertijd fysiek aanwezig zijn.
- Modelformulier voor herroeping: het in Bijlage I opgenomen Europese modelformulier voor herroeping.
Artikel 2 - Identiteit van de onderneming
- Statutaire naam: Limonet Projectmanagement
- Merknaam: Roze Strik
- Adres magazijn: Abtsweg 71, 3042GA Rotterdam
- Telefoonnummer: +31 (0)10-2613014
- E-mailadres: info@rozestrik.nl
- KvK-nummer: 56033362
- Vestigingsadres (kantoor): Ameidestraat 8K, 3042EH Rotterdam
- BTW-identificatienummer: NL001616744B56
Artikel 3 - Toepasselijkheid
- Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van Roze Strik en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen Roze Strik en de consument.
- Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal Roze Strik aangeven op welke wijze de algemene voorwaarden bij ons in te zien zijn en dat zij op verzoek kosteloos worden toegezonden.
Artikel 4 - Het aanbod
- Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk vermeld.
- Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten, digitale inhoud, en/of diensten.
- De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling door de consument mogelijk te maken.
- Kennelijke vergissingen of fouten in het aanbod binden Roze Strik niet.
Artikel 5 - De overeenkomst
- De overeenkomst komt tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de gestelde voorwaarden.
- Indien de consument het aanbod elektronisch heeft aanvaard, bevestigt Roze Strik onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod.
- Zolang deze ontvangst niet is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
Artikel 6 - Herroepingsrecht consumenten
- U heeft het recht om een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product gedurende een bedenktijd van 14 dagen zonder opgave van redenen te ontbinden. Deze termijn begint op de dag nadat u het product heeft ontvangen.
- Bij maatwerkproducten, zoals samengestelde boeketten, is het herroepingsrecht beperkt. Dit houdt in dat producten die speciaal voor u zijn gemaakt, waaronder boeketten met geknipte of gebogen stelen, niet voor 100% terugbetaling in aanmerking komen. Zie artikel 8 voor nadere informatie over de kosten.
- Bij diensten kunt u een dienstenovereenkomst, zoals een boeket- of plantenabonnement, gedurende 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. Deze bedenktijd begint op de dag die volgt op het sluiten van de overeenkomst. Bij boeketabonnementen is het herroepingsrecht beperkt, wat betekent dat producten die speciaal voor u zijn gemaakt, niet voor 100% terugbetaling in aanmerking komen. Zie artikel 8 voor nadere informatie over de kosten.
- Indien Roze Strik de wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht of het modelformulier voor herroeping niet heeft verstrekt, loopt de bedenktijd af 4 weken na het einde van de oorspronkelijke bedenktijd. Als deze informatie alsnog binnen 4 weken na de oorspronkelijke bedenktijd wordt verstrekt, verstrijkt de bedenktijd 14 dagen na ontvangst van die informatie.
Artikel 7 - Herroeping B2B
- Bij zakelijke overeenkomsten (B2B) kan de klant de overeenkomst opzeggen tegen het einde van de afgesproken termijn, zoals maandelijks of halfjaarlijks.
- Na opzegging komt Roze Strik een laatste keer langs om het laatste boeket met vaas op te halen zonder wisseling met een nieuw boeket. De klant is verantwoordelijk voor het retourneren van het boeket.
- De zakelijke klant dient alle afspraken en betalingsverplichtingen na te komen tot het einde van de looptijd. Dit omvat ook het betalen van eventuele kosten die voortkomen uit de opzegging.
Artikel 8 - Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan
- Beperkingen herroepingsrecht. Voor het opmaken van boeketten (met meer dan één soort stelen) geldt het volgende:
a. Boeketten, formaat 'Normaal': Bij het retourneren worden de kosten voor de verwerking van het retourproduct (zoals het uit elkaar halen van het boeket en opnieuw desinfecteren van de stelen) in rekening gebracht. Dit betekent dat 50% van het aankoopbedrag kan worden teruggevraagd. De geknipte kortere stelen kunnen niet meer worden gebruikt voor grotere of XL boeketten.
b. Grote en extra grote boeketten: Hierop wordt 33% van de originele verkoopprijs ingehouden op het terug te betalen bedrag, wat betekent dat 67% van het aankoopbedrag kan worden teruggevraagd.
c. Maatwerkboeketten: Maatwerkboeketten komen in principe niet in aanmerking voor terugbetaling, maar mocht u niet tevreden zijn, dan horen wij dat uiteraard graag en zoeken wij gezamenlijk naar een oplossing.
d. Abonnementsboeketten: Hiervoor wordt 16% van de eerste termijnbetaling, die altijd is gesteld op 6 maanden vooruit, in rekening gebracht. Hiernaast worden 15 euro verzend-/ophaalkosten in rekening gebracht. Het overige (84% van het aankoopbedrag minus de verzend-/ophaalkosten) komt in aanmerking voor terugbetaling.
Artikel 9 - Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping
- Roze Strik stuurt na ontvangst van de melding van herroeping door de consument onverwijld een ontvangstbevestiging.
- Roze Strik vergoedt alle betalingen van de consument, exclusief kosten en vergoedingen zoals bedoeld in artikel 8 lid 4, onverwijld doch binnen 30 dagen volgend op de dag waarop de consument de herroeping meldt.
- Roze Strik mag wachten met terugbetalen tot zij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt.
- Roze Strik gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode.
- De terugbetaling zelf is kosteloos voor de consument.
Artikel 10 - Uitsluiting herroepingsrecht
Roze Strik kan de navolgende producten en diensten uitsluiten van het herroepingsrecht, maar alleen als dit duidelijk bij het aanbod is vermeld:
- Bij samengestelde boeketten: die speciaal op bestelling worden gemaakt, is het herroepingsrecht uitgesloten. Dit omvat producten waarvan de stelen zijn geknipt of gebogen.
- Producten die snel bederven of een beperkte houdbaarheid hebben.
- Verzegelde producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling na levering is verbroken.
- Dienstenovereenkomsten zoals abonnementen voor kunstboeketten en/of kunstplanten na volledige uitvoering van de dienst, maar alleen als de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument en de consument heeft verklaard dat hij zijn herroepingsrecht verliest zodra de overeenkomst volledig is uitgevoerd.
Artikel 11 - De prijs
- Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
- Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
- De in het aanbod van producten genoemde prijzen zijn inclusief btw.
- De zakelijke abonnementsprijzen per maand worden vermeld exclusief btw.
Artikel 12 - Nakoming overeenkomst en extra garantie
- Roze Strik staat ervoor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen.
- Een door Roze Strik, diens toeleverancier, fabrikant, of importeur verstrekte extra garantie beperkt nimmer de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst kan doen gelden.
Artikel 13 - Levering en uitvoering
- Roze Strik zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten.
- Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan Roze Strik kenbaar heeft gemaakt.
- Met inachtneming van hetgeen in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal Roze Strik geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 3 dagen uitvoeren, gerekend vanaf de eerstvolgende werkdag na het plaatsen van de bestelling, tenzij een andere leveringstermijn is overeengekomen.
- Indien de bezorging vertraging ondervindt, ontvangt de consument hiervan bericht. De consument heeft in dat geval het recht de overeenkomst zonder kosten te ontbinden.
Artikel 14 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
- Opzegging:
a. Consumenten: De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het regelmatig afleveren van producten of diensten, te allen tijde opzeggen met inachtneming van een minimale opzegtermijn van 1 week. Bij het voortijdig beëindigen van opdrachten voor bepaalde tijd kunnen kortingen achteraf vervallen, waardoor een nafactuur zal worden gestuurd.
b. B2B: De zakelijke klant kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het regelmatig afleveren van producten of diensten, te allen tijde tegen het einde van de afgesproken wisselings-termijn opzeggen, met inachtneming van een minimale opzegtermijn van 1 week. Bij voortijdige beëindiging kunnen ook hier kortingen vervallen, wat kan resulteren in een nafactuur.
2. Verlenging:
a. Consumenten: Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het regelmatig afleveren van producten of diensten, wordt stilzwijgend voor onbepaalde duur verlengd. De consument mag te allen tijde opzeggen met een opzegtermijn van minimaal 1 week en maximaal één maand tegen het einde van de wisselings-termijn.
b. B2B: Voor zakelijke klanten geldt dat een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het regelmatig afleveren van producten of diensten, stilzwijgend wordt verlengd. De zakelijke klant kan de overeenkomst opzeggen met een opzegtermijn van minimaal 1 week tegen het einde van de afgesproken termijn.
Artikel 15 - Betaling door consumenten
- Tenzij anders is bepaald in de overeenkomst of aanvullende voorwaarden, dienen de door de consument verschuldigde bedragen direct te worden voldaan bij het plaatsen van een (online) bestelling.
- Het kiezen van een betaalmethode met mogelijkheden voor achteraf betalen via een derde provider wordt beschouwd als een directe betaling aan Roze Strik.
- Voor opdrachten die op een later moment aanvangen, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 14 dagen na het ingaan van de bedenktermijn.
- Bij het ontbreken van een bedenktermijn geldt dat de betaling binnen 14 dagen na het sluiten van de overeenkomst moet plaatsvinden.
- In het geval van een overeenkomst voor het verlenen van een dienst vangt deze termijn aan op de dag nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.
- De consument is verplicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan Roze Strik te melden.
- Indien de consument niet tijdig aan zijn betalingsverplichtingen voldoet, is hij, nadat Roze Strik hem heeft gewezen op de te late betaling en hem een termijn van 14 dagen heeft gegeven om alsnog aan zijn betalingsverplichtingen te voldoen, over het nog verschuldigde bedrag de wettelijke rente verschuldigd na het uitblijven van betaling binnen deze 14-dagen-termijn.
- Roze Strik is gerechtigd om de door haar gemaakte buitengerechtelijke incassokosten in rekening te brengen.
- De herinneringskosten bedragen €15
- De aanmaningskosten zijn minimaal €40 in totaal.
Artikel 16 - Betaling voor zakelijke klanten
- Zakelijke klanten zijn verplicht om de verschuldigde bedragen binnen 14 dagen na factuurdatum te voldoen, tenzij anders schriftelijk is overeengekomen.
- Bij niet-tijdige betaling is de zakelijke klant, na een herinnering door Roze Strik, verplicht de wettelijke rente (8%) te betalen over het openstaande bedrag.
- Roze Strik behoudt zich het recht voor om bijkomende kosten voor incasso, zoals administratieve kosten, in rekening te brengen bij zakelijke klanten in het geval van niet-tijdige betaling. De incassokosten bedragen:
- €40 voor de eerste herinnering.
- €15 voor elke opvolgende herinnering.
- Indien juridische stappen nodig zijn, kunnen de kosten oplopen tot maximaal 15% van het openstaande bedrag, met een minimum van €150, zoals wettelijk toegestaan.
Artikel 17 - Klachtenregeling
- Roze Strik beschikt over een voldoende bekendgemaakte klachtenprocedure en behandelt klachten overeenkomstig deze klachtenprocedure.
- Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij Roze Strik.
- Bij Roze Strik ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord.
- Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door Roze Strik binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
- De consument dient Roze Strik in ieder geval 4 weken de tijd te geven om de klacht in onderling overleg op te lossen.
- Na deze termijn ontstaat een geschil dat vatbaar is voor een geschillenregeling.
Artikel 18 - Geschillen
- Op overeenkomsten tussen Roze Strik en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
- Geschillen tussen Roze Strik en de consument kunnen worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in het arrondissement waar Roze Strik is gevestigd (Rotterdam), tenzij dwingend recht anders bepaalt.
Artikel 19 - Aanvullende of afwijkende bepalingen
Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.
Artikel 20 - Aansprakelijkheid
Roze Strik is niet aansprakelijk voor indirecte schade of gevolgschade, zoals gederfde winst of gemiste besparingen, die de consument of zakelijke klant lijdt in verband met de overeenkomst.
Contactgegevens
Voor vragen of ondersteuning kun je contact opnemen met onze klantenservice via:
- E-mail: info@rozestrik.nl
- Telefoon: +31 (0)10-2613014
(maandag t/m zaterdag van 10:00 tot 16:00)
Bedrijfsinformatie
- Kamer van Koophandel (KvK): 56033362, Rotterdam
- BTW-nummer: NL001616744B56
Bij Roze Strik streven we naar de hoogste klanttevredenheid en bieden we producten die zorgvuldig zijn geselecteerd om aan de beste kwaliteitsnormen te voldoen.